18 Mart 2013 Pazartesi

İngiliz Kraliyet Turtası

bu turtacıkları yapıp yiyince inanamadım. sonra bi tane daha yedim, baktım ilki gibi muhteşem. a ah, üçüncüsü de olağanüstü çıkmasın mı? İngiliz Kraliyet Ailesinin 5 çayı aperatifi ancak böyle bir şey olabilir. siz şimdi iyisi mi, bundan yapın. Ya benimle aynı hisleri paylaşmak için, ya da "amaann bu muymuş öve öve öküz ettiği" şeklinde bir burun kıvırmayla beni şaşırtmak için!
Yapılışına geçmeden önce "ah güzel fotoğraflar çekebilseydim!" şeklinde yakınmadan edemeyeceğim...
 
 Malzemeler;
(İçi İçin)
*donmuş meyve-vişne ya da böğürtlen(superfresh-8.50 TL)
*1 soyulmuş, doğranmış elma
*2 yemek kaşığı toz şeker
*2yemek kaşığı mısır unu
 
(Hamuru için)
*120 gr un
*80 gr toz şeker
*250 gr soğuk, doğranmış tereyağı
*1çimdik tuz
 
Malzemeler böyle gramlı olunca, halen bir hassas mutfak terazim olmadığından, göz kararı terazimi kullandım, tuttu da. burada püf noktası; malzemelerin soğuk olması.
 
                                                                               Yapılışı;
hamur malzemelerini yağı una yedirerek karıştırıyoruz, sonra buz gibi 2-3 yemek kaşığı su ekleyerek hamuru iyice yoğuruyoruz. 2 yağlı kağıt arasına alarak, hamuru açıyoruz. bu halde buzdolabında yarım saat bekletiyoruz.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Beklemiş hamuru bir bardak ağzıyla büyükçe kesiyoruz ve mufin kalıbına yerleştiriyoruz. İçine hazırladığımız içten doluca bir kaşık koyuyoruz. Üzerini daha küçük bir bardakla kestiğimiz hamurla kapatıyoruz. kenarları elimizle yapıştırıyoruz.
 
Sonra her bir tartın üzerine yumurta sürüp, minicik (varsa) esmer şeker serpiyoruz ve kürdanla 1-2 delik açıyoruz, hava alsın diye.
180 derecelik fırında 35-40 dk pişiriyoruz. İşte bu kadarcık. İyi anlatabildim mi?
 
Sonra o çıtır kıtır hamurlu, yumuşacık, ekşili dolgulu tartımızı yiyip kendimize inanamıyoruz!
 
Ah yanına tabi ki soğuk süt içiyoruz. Afiyet Olsun:) Hadi şimdi koşun da yapın, olur mu?
 

8 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsın.canım çekti olsa da yesek :)

    YanıtlaSil
  2. Allahım sana geliyorum. yapmayın bunu bana dün x madame waffle yapmış tamda canım isterken üstelik tadını bile bilmezken, bu akşam yaptım şimdi şu dakika şiş bir göbekle otururken birde sen tartlarla karşıma çıkıyorsun ama olmaz kiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi ara ben de waffle yapardım her gece.hem de her gece:)

      Sil
  3. gerçekten süper görünüyor. en kısa zamanda yapıp yemem lazım, yoksaaa fena olabilir:) afiyet olsun yavrum sana da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam hemen yap ve sonucu bildir bana, ikinci bir yıldönümü kutlamış olursunuz..

      Sil
  4. Ah bu nefis bişeye benziyor. Mutlaka dememeliyim ;)

    YanıtlaSil

sözler uçsun, yazılar hep kalsın :)